Lidl Hockey Games – ett nytt kapitel inom svensk ishockey
2024 är startskottet för Lidl Hockey Games och vårt arbete tillsammans med Damkronorna. Som Fresh Food Partner till Svenska Ishockeyförbundet, ger vi namn åt den årligen återkommande Women’s Euro Hockey Tour-turneringen.
Lidl Hockey Games är ett nytt kapitel i svensk damishockey, som de senaste åren har upplevt stark tillväxt i alla åldrar, samt utveckling även på elitnivå.
Sponsorskapet vilar på grunden att bra mat och sportsliga resultat är något som går hand i hand och vi vill fortsätta främja hållbar utveckling och hälsa inom svensk idrott.
Lidl Hockey Games spelades 6–9 november i Scaniarinken, Södertälje. Deltagande länder var Sverige, Finland, Tjeckien och Schweiz.
Det var stor publikfest, med framför allt barn och ungdomslag på plats, när Damkronorna mötte Finland med en publiksiffra på 2974 besökare vilket är den näst bästa för Damkronorna någonsin och den bästa på 20 år.
Se när Damkronornas förbundskapten prankar spelarna
Inför premiären av Lidl Hockey Games lät Damkronornas förbundskapten spelarna tro att de ska gestaltas som purjolökar, morötter och potatisar i en reklamkampanj för att dra publik till arenan – och för att levandegöra konceptet: En fräsch start för Lidl Hockey Games! Se hela pranket på vår YouTube-kanal.