Allmänna villkor för Lidl Plus
Enligt: Oktober 2024
Version: 2.0
1. Tillämpningsområde och förhållande till andra regelverk
3. Registrering, konto och fullgörande av avtal
4.1 Personanpassad marknadsföring
4.2.1 Registrering på Lidl Plus
4.2.5 Spårningsuppgifter från onlinetjänster
5. Allmänna villkor för användning av tjänsten
6.4 Hämtning och köp i butiken
6.5 Efterföljande ändringar och avbokning av reservation
1. Tillämpningsområde och förhållande till andra regelverk
De här allmänna villkoren för Lidl Plus ("allmänna villkor") reglerar deltagandet i Lidl Plus lojalitetsprogram (hädanefter kallat "tjänsten"). Tjänsten drivs av Lidl Stiftung & Co. KG (hädan-efter "Lidl Stiftung" eller "vi"). Lidl Stiftung har rätt att använda underleverantörer och/eller andra Lidl-företag (hädanefter i samband med Lidl Stiftung kallat "Lidl-företag" eller "Lidl") för att tillhandahålla tjänsten. Viss databehandling kräver inblandning från Lidl-koncernen (hädanefter kallad ” företagskoncern”). Tjänsten riktar sig till konsumenter (hädanefter ”användare” eller ”du”) som vill reservera produkter via Lidl Plus och/eller som vill erhålla anpassad information från Lidl, om erbjudanden och kampanjer från Lidl och utvalda samarbetspartners via Lidl Plus, som i största möjliga grad motsvarar varje användares intressen. Användningen av Lidl Plus syftar också till att användare ska få mer relevant innehåll och att Lidl inte skickar sådant innehåll som för användaren är ointressant. Notera att alla tjänster nedan inte nödvändigtvis erbjuds i Lidl Sverige ännu. Grunden för att fastställa relevant innehåll är köp- och användarbeteende avseende produkterna och tjänsterna från Lidl-företagen, enligt vad som beskrivs nedan. Tjänsten görs tillgänglig på grundval av följande villkor. Du kan hämta och spara eller skriva ut aktuella och gällande allmänna villkor när som helst från vår [ hemsida]. Vi sparar inte avtalstexten efter att avtalet har fullgjorts.
2. Villkor för deltagande
Du måste vara 18 år gammal och konsument för att registrera dig för vår tjänst. Deltagande får endast ske för privat bruk. Ett kommersiellt deltagande är uteslutet.
3. Registrering, konto och fullgörande av avtal
För att kunna använda vår tjänst måste du skapa ett konto.
Du binder dig till rätten att använda tjänsten genom att registrera dig, och det gör du genom att klicka på knappen "FORTSÄTT" i Lidl-appen och tillhandahålla all information som behövs, ange telefonnummer eller mailadress och lösenord för ditt Lidl Plus-konto ("inloggningsuppgifter") och klicka på knappen "SLUTFÖR REGISTRERING" ("erbjudande"). Det här erbjudandet medför inga kostnader för din del. Fram tills det att du trycker på knappen "FORTSÄTT" kan du när som helst avbryta registreringen eller ändra informationen som du angivit genom att radera, lägga till eller korrigera informationen du har angett i de olika fälten eller genom att stänga Lidl-appen. Under registreringsprocessen måste ditt mobiltelefonnummer verifieras. För att göra detta skickar vi dig ett SMS med en verifieringskod. Utan verifiering av mobiltelefonnumret kan registreringsprocessen inte fortsätta. Efter att registreringsprocessen har slutförts kan du när som helst ändra informationen du angett genom att gå in på ditt personliga konto.
Vid mottagande av erbjudandet att ingå avtalet skickar vi en bekräftelse på mottagande av erbjudandet (”orderbekräftelse”) till den e-postadress du angav under registreringen. Denna orderbekräftelse representerar också vårt godkännande av erbjudandet (”ingående av avtal”) och innehåller en verifieringslänk. Tjänsten aktiveras och kan användas så snart du mottagit orderbekräftelsen.
Eftersom vi erbjuder tjänsten frivilligt och kostnadsfritt för dig, har vi rätt att neka skapandet av ett konto i enskilda fall utan att ange en orsak.
E-postadressen och mobilnumret som du anger får inte vara allokerade till ett annat konto. Det är heller inte tillåtet att ange en e-postadress, mobilnummer eller andra kontaktuppgifter som inte tillhör dig, särskilt så kallade ”utskicksadresser” ogillas. Du måste förvara dina uppgifter säkert. Det är inte tillåtet att låta andra personer få åtkomst till ditt konto.
All interaktion med Lidl som sker via ditt konto tillskrivs dig. Det är också fallet om en tredje person agerar via ditt konto, om den tredje personen kunde använda ditt konto på grund av ditt försumliga beteende. Det är din plikt att informera oss omedelbart om all obehörig användning av ditt konto och att ändra dina åtkomstuppgifter om du misstänker att ditt konto har använts av andra personer.
För att registrera dig på Lidl Plus gå in via vår Lidl-app.
Användningen av kontot på enheter med Android-operativsystem är endast möjligt om enheten använder webbläsaren Google Chrome.
4. Lidl Plus tjänsten
Det här avsnittet 4 gäller endast när du använder Lidl Plus-tjänsten. "Användning av Lidl Plus-tjänsten" enligt de här villkoren innebär användning av Lidl Plus från första inloggningen med ditt Lidl Plus-konto, vilket kan ske automatiskt efter en lyckad registrering. För att kunna använda funktionen Click & collect gäller Avsnitt 6. Observera att du endast kan använda denna tjänst om du använder Lidl Appen, om den inte används kommer Click & collect inte att vara tillgänglig för dig.
4.1 Personanpassad marknadsföring
Syftet med tjänsten är framförallt att visa dig information som är skräddarsydd efter dina behov och att utforma våra erbjudanden och tjänster för dig på ett personligt sätt.
Deltagande i Lidl Plus är kostnadsfritt.
Med Lidl Plus kan du nyttja av ett brett sortiment av tjänster som är skräddarsydda efter dina behov. De inkluderar bland annat erbjudanden som anpassats till dina behov och önskemål, deltagande i tävlingar, rabatter och specialerbjudanden. För att uppfylla detta kommer vi att försöka fastställa dina intressen och preferenser med avseende på produkter och tjänster som erbjuds av Lidl.
4.2 Datainsamling och lagring
Bedömning av vilka erbjudanden som är lämpliga för dig baseras på de uppgifter som anges i det här avsnittet.
4.2.1 Registrering på Lidl Plus och kontoadministration
Som en del av registreringsprocessen begär vi följande kunduppgifter: förnamn, efternamn, födelsedatum, e-postadress, mobiltelefonnummer och ett lösenord, titel, kön och adress är valfritt att ange. För förenkla inlogg har du även möjlighet att aktivera funktionen ”förbli inloggad”. Efter att funktionen har aktiverats ställs en permanent cookie (12 månader) in i din enhets webbläsare, som säkerställer att kontot känner igen dig nästa gång du använder det. Denna cookie kan även när som helst raderas via webbläsarens inställningar.
Om Lidl i framtiden erbjuder nya onlinetjänster kommer du även att kunna nå dessa via ditt Lidl Plus-konto. Ytterligare användarvillkor kan gälla för enskilda onlinetjänster Lidl Plus-kontot lagrar dina kontaktuppgifter och information som du har lämnat när du använder andra onlinetjänster. På så sätt är din kundbasdata, inloggningsdata, frivilligt tillhandahållen information om dina livsförhållanden och intressen från avsnittet "om mig", samt information som är tillgängliga för dig på kontot, lagrade betalningsmetoder och historiken för köp och beställningar samlade på en central plats. Vid behov kommer dina uppgifter att överföras till respektive onlinetjänst för att användas vid behov för att förenkla användandet av respektive onlinetjänst och även vid genomförande av eventuella transaktioner.
Vid användning av Lidl Pay via Lidl Plus kan du aktivera så kallad ”tvåfaktorsautentisering” för alla dina onlinetjänster. Efter att ha aktiverat tvåfaktorsautentisering kommer du varje gång du loggar in på ditt konto att bli ombedd att ange en verifieringskod, vilken kommer att skickas till ditt mobiltelefonnummer eller din registrerade e-postadress.
Om du inte längre vill ha tvåfaktorsautentisering kan du när som helst avaktivera den i Lidl Plus eller markera en enhet som pålitlig. I så fall kan du inte längre använda den mobila betaltjänsten Lidl Pay.
4.2.2 Data från Lidl Plus
Om du frivilligt har lämnat viss information om dina livsförhållanden och intressen på ditt Lidl Plus-konto, kan Lidl använda informationen i olika onlinetjänster som Lidl erbjuder (främst för att kunna anpassa personliga erbjudanden åt dig).
4.2.3 Butiksbesök
Om du identifierar dig i kassan registrerar vi de butiker som du har besökt, de produkter som du har inhandlat eller returnerat efter typ, kvantitet och pris, kuponger och pantkvitton som du har löst in. Totalt antal kvitton, det genomsnittliga beloppet av dina kvitton under en viss tidsperiod, frekvensen av dina köp samt tidpunkten för betalningsprocessen och vilken typ av betalningsmetod som använts.
Du kan antingen identifiera dig i kassan med ditt digitala kundkort eller med det mobiltelefonnummer som du har kopplat till ditt konto aktuellt. Kuponger i Lidl Plus registreras endast om du innan identifiering i kassan har aktiverat dem i appen under ”kuponger”.
4.2.4 Kundtjänst
De uppgifter som lämnas vid kontakt med Lidls kundtjänst kan komma att användas.
4.2.5 Spårningsuppgifter från onlinetjänster
Om du har samtyckt till behandling av spårningsuppgifter i onlinetjänster för användning i Lidl Plus kommer vi även att använda den informationen för att fastställa vilka erbjudanden som passar dig.
För mer information se vår integritetspolicy.
4.2.6 Produktreservation
Om du reserverar produkter via Lidl App och sedan köper dem i butiken, samlar vi både in information om din användning av vår reservationstjänst och produkterna som inhandlats.
4.2.7 Partnererbjudande
Lidl Plus ger dig möjlighet att få rabatterade erbjudanden från våra samarbetspartners. Som regel innehåller de här erbjudandena ett generiskt eller individualiserat identifieringsnummer (nedan kallat ”Promotion Code”) utfärdat av respektive samarbetspartner, vilket du måste ange när du löser in det hos dem eller som läses in automatiskt. Vissa av de här erbjudandena kräver att du identifiera dig som Lidl Plus-kund med hjälp av en QR-kod eller ditt digitala kundkort. Partnererbjudanden är inte ett erbjudande från oss; mottagandet och användningen av erbjudandena följer uteslutande av den aktuella samarbetspartnerns villkor och integritetspolicy. Det innebär även att partnererbjudanden från en viss samarbetspartner kan ändras och/eller tas bort från tid till annan. Partnerföretagen informerar oss om inlösen av kuponger, värdecheckar, kupongkoder etc. Om funktionen "partnererbjudanden" innehåller externa länkar (hyperlänkar) till tredje parters webbplatser, är de här länkade webbplatserna uteslutande respektive operatörs ansvar.
I det fall då ett specialerbjudande ska ges inom Lidl Plus med våra samarbetspartners kommer vi att motta dina kontaktuppgifter (e-postadress och mobiltelefonnummer) från dem så att vi korrekt kan tilldela specialerbjudandet till ditt konto.
4.2.8 Lidl Charge
Med Lidl Plus har du även möjlighet att använda laddstationer som drivs av Lidl Service GmbH & Co. KG ("driftsföretaget"). För att erhålla el måste lämpliga avtal träffas med driftsföretaget. För att starta laddningsprocessen med Lidl Plus vid någon av de här laddstationerna måste du identifiera dig med Lidl Plus vid respektive laddstation och starta laddningsprocessen. Innan laddningsprocessen påbörjas, anslut ditt elfordon till laddningspunkten och välj önskad laddningspunkt i Lidl Plus.
De här deltagarvillkoren gäller inte för erhållande av el och användning av laddstationer. Snarare är det endast respektive verksamhetsföretags specifika villkor som är avgörande för detta.
4.2.9 Lidl Pay
Allmänt
Med Lidl Plus får du även tillgång till en mobil betaltjänst (”Lidl Pay”), där du har möjlighet att registrera dig med ditt kredit- eller betalkort för att smidigt kunna betala för dina köpta varor eller tjänster med din mobila enhet vid olika betalnings platser (t.ex. kassa etc.) för att kunna betala. Du kan registrera följande kort: Visa, Mastercard och Maestro kredit- och betalkort. Användningen av mobilbetalningsfunktionen kan vara föremål för ytterligare villkor och dataskyddsmeddelanden från de inblandade betaltjänstleverantörerna. Nödvändig registrering inom Lidl Plus sker i skyddad miljö.
Processflöde för kortregistrering
Du kan lagra flera kredit-/betalkort för användning med Lidl Pay. Innan du kan lägga till ett kort för första gången kommer du att bli ombedd att skapa en personlig lösenkod. Den här lösenkoden bör inte vara samma som PIN-koden för ditt kreditkort, du kan fritt välja den. Om du använder andra metoder för autentisering kan användarvillkoren och dataskyddsinform-ationen från respektiveleverantör också gälla (t.ex. med avseende på TouchID- eller FaceID-funktionerna från Apple). Efter att du har bestämt dig för den första kortregistreringen eller när du lägger till ytterligare kort, kommer du att hänvisas till en säker webbplats för betalplattformsleverantören för att registrera kortet på Lidl Plus. Här har du möjlighet att ange nödvändiga uppgifter (kortnummer, giltighet, kreditkortsverifieringsnummer (CVV2)). När registreringen bekräftas i formuläret, efter att betaltjänstleverantören har kontrollerat uppgifterna och du har godkänt med Bank-ID, genereras en så kallad token som lagras i din Lidl Plus kundprofil. Den här token är en identifieringsfunktion som inte innehåller några kortdata och endast används för att associera det registrerade kortet på betaltjänstleverantörens sida med ditt kredit- eller betalkort i en transaktion.
Vid lyckad kortregistrering skickar betaltjänstleverantören oss, förutom token, de första 6 eller 8 (beroende på längden på IBAN-nummer ”Bank Identification Number”) och de sista 4 siffrorna i ditt kortnummer samt utgångsdatum av kortet och tilldela dem till din Lidl Plus-kundprofil.
Betalningsprocessen
När du tar upp ditt digitala Lidl Plus kundkort kan du använda en markeringsknapp för att ange att du vill använda mobilbetalning i kassan. Den här inställningen behålls tills du ändrar den igen. Detta gäller inte för betalning på laddstationen eller för digitala tjänster. I det fallet då du har valt mobilbetalning måste du ange din lösenkod före varje betalningsprocess för att generera den digitala koden. Den här koden är giltig i 15 minuter. När de här 15 minuterna har gått måste du skapa en ny kod.
Under betalningsprocessen skickas token som identifierar ditt kreditkort till betaltjänstleverantören tillsammans med det belopp som ska betalas och andra transaktionsspecifika upp-gifter. Så fort de har bekräftat transaktionen kommer ditt köp av varor eller tjänster att slutföras och du kommer att få din faktura med relevant korttransaktionsinformation, som med alla andra köp av varor eller tjänster med ett kredit- eller betalkort.
För att genomföra betalningsprocessen i enlighet med de juridiska reglerna i direktivet (EU) 2015/2366 (“PSD 2”), de tillämpliga nationella genomförandelagarna och den delegerade förordningen (EU) 2018/ 389, gör vi det möjligt med hjälp av våra tjänsteleverantörer för ditt kreditinstitut eller det utfärdande organet för din betalningsmetod (till exempel ditt betal- eller kreditkort) att utföra kundautentisering och preliminära riskanalyser för att bedöma behovet av sådan kundautentisering. Detta för att säkerställa att det är du själv som du använder betalningsmetoden och inte någon annan med otillbörliga avsikter. Den här informationen gäller framför allt data om dig, den aktuella transaktionen och ditt tidigare betalningsbeteende.
Var försiktig vid hantering av din lösenkod
Du är skyldig att skydda lösenkoden som du har ställt in för mobilbetalning (1) till tredje part, (2) att hålla den åtskilda från din mobiltelefon och i synnerhet (3) för att inte spara dem, till exempel i din telefons anteckningsfunktion.
Spärrning av Lidl Pay
Vi har särskild rätt att spärra Lidl Pay åt dig om något av följande fall inträffar:
• Om detta är nödvändigt för att skydda legitima intressen hos oss eller betaltjänstleverantören,
• vid missbruk eller bedräglig användning av Lidl Plus eller Lidl Pay eller om det finns misstanke om missbruk eller bedräglig användning av Lidl Plus eller Lidl Pay,
• förutsatt att du har inaktiverat den så kallade ”tvåfaktorsautentiseringen” för ditt Lidl Plus-konto. Med aktiverad tvåfaktorsautentisering kommer du varje gång du loggar in på ditt konto att bli ombedd att ange en verifieringskod, som kommer att skickas till ditt mobiltelefonnummer eller din e-postadress som är registrerad hos oss.
En spärrning av Lidl Pay innebär att du inte längre kan hantera betalningar via Lidl Pay.
Avaktivering av Lidl Pay
Vi har särskilt rätt att avaktivera Lidl Pay åt dig i något av följande fall:
• Om lösenkoden för Lidl Pay eller utgångsdatumet för kredit- eller betalkortet fem gånger i rad har angetts felaktigt;
• Om du inte använder Lidl Pay-funktionen på mer än 24 månader.
En avaktivering av Lidl Pay innebär att du inte längre kan hantera betalningar via Lidl Pay.
Glömd lösenkod
I händelse av att du inte längre kommer ihåg din Lidl Pay lösenkod har du möjlighet att ändra din lösenkod och definiera en ny utan att förlora informationen som du har angett.
Beroende på vilka betalningsuppgifter som du har lagrat på Lidl Pay måste du göra en enkel eller dubbel säkerhetskontroll för att ange en ny lösenkod. Säkerhetskontrollen kan inkludera begäran om betalningsinformation, mobiltelefonvalidering eller andra detaljer såsom utgångsdatumet för det registrerade betal- eller kreditkortet.
4.3 Datananalys
Avsnittet 4.2 beskriver hur vi kombinerar uppgifterna som finns i vår databank. Vi utvärderar uppgifterna i syfte att identifiera information som du kan vara intresserad av, så att vi kan skicka eller visa information som är relevant för dig. Vi använder matematiskt statistiska metoder för att fastställa möjliga produktintressen, med hänsyn till vårt produktsortiment. För detta ändamål jämförs dina personuppgifter med uppgifter från andra kunder. Utifrån den här jämförelsen kan vi sedan utläsa vilka andra produkter och kampanjer som andra kunder med jämförbara intressen också kan vara av intresse för dig och andra kunder. Lidl tar dock inte juridiskt ansvar för att databehandlingen alltid kommer att genomföras på det sätt som beskrivits och att du bara får erbjudanden som intresserar dig. Med ditt samtycke skapar vi analyser av din användning av appen och användarsegmenteringsprofiler. Vi tilldelar den här information till dig i de reklamsyften som omfattas av detta avtal. Vi får också allmänna insikter om hur vi kan optimera vår app och se hur vi når ut med våra reklamkampanjer. Vi förser våra annonspartners med statistiskt bearbetade och anonyma uppgifter avseende framgången med deras reklamkampanjer i faktureringssyfte. Våra annonspartners kan inte spåra denna information tillbaka till dig personligen (för andra uppgiftsöverföringar, se vår integritetspolicy för Lidl Plus).
För att väcka ditt intresse för produktkategorier som du normalt inte köper kan du få erbjudanden för andra produktkategorier i Lidl Plus än de du brukar inhandla. Dessutom är det troligt att vissa användargrupper kommer att få olika rabattsatser för samma produktkategori för att testa Lidls kommersiella kampanjer.
5. Allmänna villkor för användning av tjänsten
För att använda tjänsten krävs ett giltigt mobiltelefonnummer, e-postadress och Lidl Plus-konto.
För att kunna använda Lidl Plus fullt ut måste du ladda ner programvaran från en appbutik. Det finns specifika programvaruversioner för olika typer av mobiltelefoner och för en del typer kan lämplig programvara inte erbjudas av tekniska skäl. Om det inte finns någon lämplig programvara för din mobiltelefon kommer du inte att kunna använda tjänsterna på den enheten. Lidl Stiftung strävar efter att erbjuda programvara för så många olika mobilmodeller som möjligt. På grund av de ständigt föränderliga produktutbuden på marknaden för mobila enheter kan Lidl Stiftung inte erbjuda en aktuell lista över alla mobiltelefoner som det är möjligt att använda tjänsterna med.
Installation av programvara och användande av tjänsterna förutsätter regelbunden dataöverföring från din mobiltelefon. Dataöverföringens volym och frekvens beror på typen och omfattningen av användningen av tjänsterna. Anslutningskostnaderna för dataöverföringen bärs av dig. Volymen beror på vilket avtal du har med sin relevanta mobilleverantör.
Kostnaderna för att upprätta en internetuppkoppling och dess underhåll på användarsidan ingår inte i tjänsterna från Lidl Stiftung. Detta regleras i avtal mellan dig och din internetleverantör.
Användningen av tjänsten förutsätter att mobiltelefonen har tillräcklig batterinivå och ljusstyrka för att skanna QR-koderna under betalprocessen.
Du samtycker till att installera uppdateringarna som vi erbjuder. Du kommer att informeras om det här när du använder programvaran. Användning av tjänsten på manipulerade enheter (t.ex. genom jailbreaking/rooting) är inte tillåten.
6. Click & collect
Detta avsnitt 6 gäller för användningen av funktionen Click & collect för reservation. Click & collect är endast tillgänglig i Lidl Plus.
6.1 Föremål
Funktionen för reservation gör att du kan reservera produkterna som anges i Lidl Plus och sedan hämta dem i valfri butik. För att göra detta måste du först registrera dig för tjänsten via Lidl Plus enligt Avsnitt 3. Observera att vissa produkter i vårt sortiment endast är tillgängliga under en begränsad tid. Vi förbehåller oss därför rätten att när som helst begränsa eller avaktivera bokningsfunktionen i Lidl Plus utan föregående meddelande.
6.2 Reservation
En reservation är kostnadsfri och inte bindande. En reservation ger inte upphov till några huvudsakliga avtalsförpliktelser, det vill säga en reservation förpliktar dig inte att köpa eller ger upphov till ett krav från din sida för prestation eller överföring av produkterna.
6.3 Reservationsprocess
Reservationsfunktionen Click & collect i Lidl Plus visar dig automatiskt produkterna som finns tillgängliga i din valda butik. Om produkterna inte finns i den utvalda butiken har du möjlighet att byta till en annan butik. Du gör en reservation genom att först välja produkten i önskad mängd i Lidl Plus och klicka på "Reservera" för att lägga produkten i varukorgen. I varukorgen kan du ändra antalet valda produkter eller ta bort dem från varukorgen. Reservationen genomförs så fort du klickar på "Reservationsbekräftelse" i kundvagnen. Du kommer då att få en bekräftelse på mottagandet av din bokning till den e-postadress som du angav vid registreringen. Så snart de reserverade produkterna har plockats åt dig i butiken och är klara för avhämtning, kommer du även att få en hämtningsavisering via e-post. Den exakta lagringstiden för dina reserverade produkter i den valda butiken finns att läsa i Lidl Plus och i hämtningsmeddelandet. Det går inte att förlängning tiden som produkten förvaras i butiken. Du kan spåra statusen för din reservation när som helst i Lidl Plus.
6.4 Hämtning och köp i butiken
För att hämta dina reserverade produkter kan du kontakta en butiksanställd i den valda butiken och ange ordernumret för bokningen som finns i Lidl Plus, reservationsbekräftelsen eller i hämtningsmeddelandet. Köpet av de reserverade produkterna sker när de betalas på plats i butikens kassa. Avtalspartner är Lidl-företaget som driver den valda butiken.
6.5 Efterföljande ändringar och avbokning av reservation
Du kan ändra eller avboka reservationen helt eller delvis i avsnittet ”din reservation" i Lidl Plus genom att klicka på knappen "ändra" eller "annullera bokning". Genom att klicka på knappen "ändra" annulleras din tidigare reservation och alla dina ursprungligen reserverade produkter kommer att läggas in i kundvagnen igen. Du kan sedan redigera varukorgen och bekräfta reservationen igen genom att klicka på "reservationsbekräftelse". Om reservationen inte bekräftas på nytt kommer inga produkter att reserveras. Efter varje ändring eller avbokning av din reservation kommer du att få ett bekräftelsemeddelande till den e-postadress som du angav vid registreringen.
Som ett alternativ till att avboka, eller om det inte längre är tekniskt möjligt att avboka reservationen då reservationen inte längre är i statusen "under förberedelse", kan du också låta reservationen upphöra att gälla genom att inte hämta upp de reserverade produkterna inom den förvaringsperiod som anges i avsnitt 6.3.
6.6 Historik
Så länge som funktionen Click & collect är aktiv i Lidl Plus kommer dina reservationer att visas på ditt konto.
7. Dina skyldigheter
Du måste
• ange korrekt information vid registreraring och hålla din profil uppdaterad,
• uppdatera ditt mobiltelefonnummer i Lidl Plus vid byte av mobiltelefonnummer,
• hålla ditt lösenord hemligt och ändra det i händelse av missbruk eller misstänkt missbruk och
• använda tjänsten i enlighet med tillämplig lag.
Observera också att vi i första hand använder ditt mobiltelefonnummer för att identifiera dig som auktoriserad innehavare av ditt Lidl Plus-konto. Det är därför extra viktigt att ditt nuvarande mobiltelefonnummer alltid finns lagrat i Lidl Plus. Detta är det enda sättet att säkerställa att du kan komma åt ditt Lidl Plus-konto när som helst, även om du glömmer ditt lösenord, och att om du ändrar ditt mobiltelefonnummer kan ingen obehörig tredje part få tillgång till ditt Lidl Plus-konto.
8. Ångerrätt
8.1 Rätt till återkallande
Du har rätt att säga upp detta avtal inom 14 dagar utan att ange skäl. Ångerfristen är 14 dagar från avtalets ingående.
För att kunna utöva din ångerrätt måste du skicka oss
Lidl Stiftung & Co. KG
Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Tyskland
Telefon: 020-190 80 70
E-post: dataskydd@lidlplus.se
en tydlig förklaring (t.ex. ett brev skickat per post, fax eller e-post) om ditt beslut att häva detta avtal. Du kan använda bifogade ångerrättsformulär för detta syfte, men det är inte obligatoriskt. För att uppfylla ångerrätten räcker det att du skickar meddelandet om ditt utnyttjande av ångerrätten innan ångerrätten har löpt ut.
8.2 Konsekvenser av att ångra sig
Om du säger upp det här avtalet kommer vi att återbetala till dig alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader som följer av att du väljer ett annat leveranssätt än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder för att återbetalas) omedelbart och senast inom 14 dagar från den dag då vi fick meddelande om din uppsägning. För återbetalningen använder vi samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte något annat uttryckligen överenskommet med dig; under inga omständigheter kommer du att debiteras några avgifter till följd av den här återbetalningen.
Om du har begärt att tjänsterna ska påbörjas under ångerfristen ska du betala oss ett lämpligt belopp som motsvarar den andel av tjänsterna som redan tillhandahållits fram till den tidpunkt då du informerar oss om ditt utövande av ångerrätten avseende detta avtal. Jämförelse med den övergripande omfattningen av tjänster som tillhandahålls i avtalet.
8.3 Återkallelseformulär
9. Ansvar
Lidl Stiftung ansvarar inte för eventuella anspråk till följd av bidrag från oberoende tredje parter, såsom en internetleverantör.
Vi är endast ansvariga i fall av påvisat uppsåt eller grov vårdslöshet samt för skador till följd av skada på liv, kropp eller hälsa.
I fall av ringa vårdslöshet är vi endast ansvariga i händelse av överträdelse av en väsentlig avtalsförpliktelse. En väsentlig avtalsförpliktelse i denna mening är en förpliktelse vars fullgörande i först hand möjliggör genomförandet av avtalet och på vars fullgörande avtalsparten därför regelbundet kan lita på. I detta fall är ansvaret begränsat till den typiska och förutsebara skadan vid tidpunkten då avtalet ingicks.
Ansvarsbegränsningarna gäller i enlighet med detta till förmån för våra anställda, agenter och ställföreträdare.
Ansvar från vår sida för garantier som uttryckligen betecknas som sådana och för anspråk baserade på produktansvarslagen förblir opåverkade av ovan.
I alla andra avseenden är allt ansvar från vår sida uteslutet.
10. Uppsägning, radering
Du har rätt att när som helst avsluta ditt deltagande utan att ange skäl genom att använda funktionen "ta bort konto". Uppsägning av Lidl Stiftung är också möjligt när som helst utan att ange någon viktig anledning. Uppsägning av Lidl Stiftung är särskilt möjlig om användaren bryter mot bestämmelserna i de här villkoren för deltagande. Tills sådana incidenter har klarlagts kan användaruppgifter initialt blockeras. I synnerhet vid felaktig information förbehåller vi oss rätten att radera ditt Lidl Plus-konto. Parternas rätt till extraordinär uppsägning av goda skäl förblir opåverkad.
11. Slutbestämmelser
Europeiska kommissionen tillhandahåller en portal online för tvistlösningar riktade till konsumenter http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .Som konsument kan du kostnadsfritt lämna in ett klagomål till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stock-holm, www.arn.se, som prövar tvister mellan konsumenter och företag.
Vi är inte skyldiga eller villiga att delta i tvistelösningsförfarande inför en skiljenämnd för konsumenter. Vi strävar dock efter att lösa eventuella tvister som uppstår i samband med avtal i godo.